Symposium 'Meer dan een melodie'

Muziek geeft ziel aan de wereld, vleugels aan de geest, kracht aan de verbeelding en vreugde en leven aan alles op aarde. (Plato)

Muziek geeft vleugels aan de geest.

En we vlogen, tijdens het symposion Meer dan een melodie.

Een dag die ons in vervoering bracht, met muziek, woorden, gesprekken, bloemen, samenzijn.

‘Meer dan een melodie’ was het najaarssymposion dat de werking van muziek in al haar facetten belichtte. Van de klanken, de tonen, de akkoorden, de talen en de stiltes daartussen.

Meer dan 450 bezoekers en medewerkers haalden op 19 november hun hart op aan muziek en lieten hun denken voeden.

Als muziek architectuur is, met zorgvuldig geconstrueerde lijnen, in afgewogen verhoudingen, als dit de vorm is, waarin een bijzondere inspiratie tot uitdrukking gebracht kan worden met een inhoud die als betoverend kan worden ervaren, dan was het symposion als een bouwwerk en zoveel meer dan een melodie.

Met onze dank aan:

• de musici Marit Berends, Jeroen van Bommel, Margareth Iping (en spreker), Arie Koppelaar, Manfred Kloens, Maarten Meström, Liesbeth Meurer en alle zangers van het koor. En in het bijzonder pianist André Daemen.

• de sprekers Artur Jaschke, Jos Kessels, Saskia Törnqvist, Menno Tummers, Merlijn Twaalfhoven,  Peter Kleine Schaars.

• Rob de Looff met zijn muziekdoosjes (robinwoordmusicbox.com) en pianostemmer André Oorebeek en filmer Thomas Dijkman.

• De vele medewerkers die deze dag in alle opzichten mogelijk hebben gemaakt!

• En natuurlijk alle bezoekers voor uw aandacht, inbreng en enthousiasme.

Film terugblik: Thomas Dijkman

Wij kijken uit naar een nieuw jaar vol inspiratie en mooie ontmoetingen

Bestuur Stichting Rozenkruis: Arwen Gerrits, Hannie te Grotenhuis, Lidewij Meeter en Marcel Schoone

Stichting Rozenkruis is een platform voor gnostiek hermetisch denken, een online en offline platform voor het schone, het goede en het ware, dat zich in en door mensen kan ontplooien. De Stichting organiseert jaarlijkse enkele symposia en lezingen.

Bakenessergracht 11

2011 JS Haarlem

T  +31 23 518 61 87

E  Stuur een e-mail

PRAKTISCH

Terms & Conditions

Vriend worden

Je bent aangemeld voor de nieuwsbrief!